lørdag 11. desember 2010

Dagboktegninger

Dagboktegning

observasjonstegning av stueklokka mi.

Vi skulle tegne en tegning hver dag hele uken. Det kunne være observasjonstegninger eller forestillingstegninger.

Jeg satt i stua og så meg rundt etter motiver, og tenkte at klokka var noe jeg kunne klare å tegne. Jeg syntes jeg fikk det ganske greit til med tanke på at jeg ikke har tegnet på flere år.


Forestillingstegning av et gammelt tre

Jeg elsker trær, og det var grunnen til at jeg valgte dette motivet til en forestillingstegning.


Observasjonstegning "Beina på bordet"

Jeg satt med beina på bordet og så på TV her en kveld, og tenkte at jeg satt ganske godt. Så det var den perfekte stillingen til å sitte å tegne i. Ble ikke så bra, men med litt øvelse kan jeg kanskje lære meg å tegne bedre med penn.




Forestillingstegning av en tegneseriefigur.

Denne tegningen er av Bendel Sneip, og han er en figur jeg leste om i en bok for 5.trinn da jeg hadde praksis på Gulskogen skole. Boken syntes jeg var morsom, og jeg tegnet han sånn jeg husket han.


Forestillingstegning av en jente som blunker.

Dette er rett og slett en skikkelig dårlig tegning, (ikke at de andre er så veldig bra da men...hehe) og tanken var egentlig bare å tegne et ansikt uten det vanlige utrykket.



Observasjonstegning av min Phalanopsis Orchideè.

Jeg elsker orchideèr, og tenkte at denne kunne jeg tegne. Den har stått her i flere å nå, og kommer jevnlig med nye blomster. Synes tegningen ble grei, men litt kjip...


Ingen kommentarer: